Podobnie, jak w roku ubiegłym, dzieci z Punktu Przedszkolnego oraz Oddziału Przedszkolnego włączyły się w kampanię społeczną Kujawsko-Pomorskiego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej im. L. Braille’a w Bydgoszczy oraz Stowarzyszenia Visus Supremus „Ja nie widzę Ciebie, Ty zobacz mnie”. Zajęcia edukacyjno-integracyjne ukierunkowane na zmianę sposobu postrzegania osób z dysfunkcjami wzorku przez najmłodszych przeprowadzone w ramach kampanii miały na celu wyposażenie dzieci w wiedzę jak pomagać niewidomym i mądrze ich wspierać.
W realizowaną tematykę wprowadziła, dzieci bajka edukacyjna ”Dzieciaki śpiewaki – Zuzia” przedstawiająca dziewczynkę Zuzię, która nie widzi oczami, ale za to doskonale radzi sobie w życiu dotykając otaczających ja przedmiotów, a na spacer zabiera białą laskę. Bajka miała na celu uświadomienie dzieciom, że każde dziecko bez względu na to jak wygląda lub na co choruje, potrzebuje akceptacji i kontaktu z drugim człowiekiem, że niewidomi są integralną częścią naszego społeczeństwa, że chcą być traktowani normalnie i nie chcą być izolowani od społeczeństwa.
Podczas zajęć dzieci uczyły się poznawać świat z perspektywy ich niewidomych rówieśników żyjących w całkowitej ciemności, poznających świat głównie dotykiem, jak również za pośrednictwem zmysłów węchu i słuchu. Podczas zabaw sensorycznych wykorzystując jedynie zmysł dotyku dzieci rozpoznawały poszczególne krążki memory dotykowego z taką samą strukturą, by następnie połączyć je w pary, układały sensoryczne puzzle. Aby przybliżyć dzieciom jak trudno jest funkcjonować bez sprawnych oczu, z jakimi problemami muszą borykać się na co dzień osoby niewidome, przedszkolaki z zawiązanymi oczami chodziły po sali przedszkolnej z białą laską pokonując różne przeszkody. miały możliwość kierować „niewidomego” – być jego przewodnikiem, wskazując mu właściwą drogę, próbowały z zasłoniętymi oczami budować wieżę z kubków.
Dowiedziały się jak istotną rolę dla samodzielnego poruszania się osób niewidomych poza domem odgrywa pies przewodnik, jak można pomóc osobie niepełnosprawnej w przeróżnych sytuacjach. Dzieci miały też możliwość zapoznania się z alfabetem Braille’a, którym posługują się podczas czytania ludzie niewidomi. Maluchy chętnie przebiegały palcami po kropkach alfabetu Braille’a mieszczącego się na czarnych stronach książki „Czarna książka kolorów”, autorstwa Menena Cottin. Książka pokazuje osobom widzącym kawałek świata osób niewidzących. Jest to historia przyjaźni dwóch chłopców, z których jeden, Tomek, nie widzi a jego widzący przyjaciel opowiada, jak Tomek potrafi poczuć, dotknąć, usłyszeć czy spróbować kolorów.
Na zakończenie przedszkolaki wykonały wizytówki na których znajdowały się zakodowane alfabetem Braille’a ich własne imiona wylepiając kropki alfabetu Braille’a plasteliną.